Genelec Community Forum has been archived

Thank you for all the years of Community discussions and activity!

The time has come for us to retire the community forums, but we will keep everything available for reading. There is a lot of valuable content written over the years, and you'll be able to access all of that. However, no new posts can be written, or old posts modified.

If you have questions, we recommend you use the Support function on the bottom right corner to contact our Customer Support directly.

Alternatively, if you wish to engage in a community discussion with other people, there are many active forums available. There is also an active, fan managed GENELEC COMMUNITY in Facebook, and many Genelec employees are active in the discussions there.

We are sorry for any possible inconvenience this may cause you, but we hope to hear from you through the other channels mentioned above.

Genelec Support

Message Boards

G Five / 8350

juippi, modified 5 Years ago.

G Five / 8350

Youngling Posts: 4 Join Date: 8/7/16 Recent Posts
Moi,

Olen hankkimassa stereosettiä ja luulin jo päätyneeni g five kaiuttimiin ja antimode dual coreen, mutta nyt alkoi 8350 pari mietityttämään. Varsinkin 8350:n dsp, uudet vahvistimet ja uudet elementit kiinnostavat. Minkähänlaisia muutoksia tuovat tullessaan, jos verrataan g five + antimode settiin?

-Juha-Matti
ilkka-rissanen, modified 5 Years ago.

Re: G Five / 8350

Yoda Posts: 2564 Join Date: 3/23/09 Recent Posts
Moi,

Minun on ehkä hieman vaikea vastata tähän puolueettomasti. :) Molemmat vaihtoehdot auttavat huikeasti aikaansamaan paremman äänenlaadun automaattisen (manuaalisäädöt ovat myös mahdolliset) huonekalibroinnin ansiosta, mutta väittäisin, että meidän järjestemän etuna on parempi laajennettavuus ja integrointi suoraan laitteisiin. GLM mahdollistaa laitteiston laajentamisen jopa 30 kaiuttimen ja subwooferin järjestelmään saakka, mikäli monikanavajärjestelmä (Atmos, Auro3D, DTS:X mukaan lukien) alkaa kiinnostaa tulevaisuudessa. Kilpailijan järjestelmä tukee maksimissaan vain kahta kaiutinta tai subwooferia. 8350 mahdollistaa myös puhtaasti digitaalisen signaalitien käytön, jossa ainoa D/A-muunnos tehdään vasta kaiuttimen sisällä ennen päätevahvistimia.

Päädyin 8350 pariin ja olen ollut todella tyytyväinen. Äänen saaminen digitaalisena kaiuttimille on kuitenkin osoittautunut hankalaksi. Osaisiko joku neuvoa, miten se onnistuisi? Olen lueskellut netistä paljon erillisistä äänikorteista, joiden avulla ilmeisesti asia hoituisi, mutta olisiko olemassa erillistä laitetta, jonka voisi kytkeä tietokoneen usb-porttiin ja se suoltaisi äänen ulos diginä!? Äänenvoimakkuuden säätö olisi sitten ilmeisesti hoidettava tietokoneella.

Äänikortti se tarvitsemasi laite joka tapauksessa on. :) Juuri tätä yksinkertaisemmaksi laite ei voi mennä: https://www.amazon.com/gp/product/B007V ... 3GBX4W4D36

"USB/SPDIF converter" hakusanalla löytyy Google/Thomann/Ebay/Amazon toki useita eri vaihtoehtoja.
manutal, modified 5 Years ago.

Jedi Knight Posts: 180 Join Date: 4/25/14 Recent Posts
Minulla oli stereo käytössä tollanen Yellowtec puc2 lite. Sillä saat digikytkennän tehty tietokoneelle. Toimi mulla hyvin. Löytyis vieläkin toi laite jos kiinnostaa. Äänenvoimakkuutta voit säätää Glm purkin kautta joko 9101A langaton äänenvoimakkuudensäädin tai 9310A äänen- voimakkuudensäädin. Voi jopa säätää ihan glm softasta koneelta.

http://www.yellowtec.com/en/products-lp ... -lite.html
http://www.genelec.fi/studiomonitorit/l ... udensaadin
http://www.genelec.fi/studiomonitorit/l ... udensaadin

Kiitos vastauksista! PUC2 Lite kiinnostaa. Mikä olisi hinta ja missä laite sijaitsee? Löytyykö sinulta y-haaraliitintä aes/ebu:n jakamiseksi? Minulla on 8m supran xlr-xlr kaapelit käytössä, voikohan niitä käyttää digisignaalin kuskaamiseen?

Espoossa löytyis, tosin posti kulkee myös :) 180e haluaisin tosta. Y haara kaapelia et tarvitse tohon.
Kytkeminen menee sillai että pucista menee yks xlr kaapeli ekaan kaiuttimeen digital in/ AES/EBU ja sieltä toinen kaapeli digital thru AES/EBU toiseen kauittimen digital In AES/EBU. Toinen kaiutin on channel A ja toinen B. (kytkimet takana)
Kaapelit voi olla 75ohm XLR tai sitten pidemmissä vedoissa kannattaa käyttää 110ohm DMX XLR kaapelia.
Noi supran 8m kaapelit pitäs käydä vielä hyvin, laita vaikka mailia jos kiinnostaa, anderzz85@gmail.com
Kai sulta löytyy Glm 2.0 purkkia ku oot noi 8350 hankkinu? :)

Toinen kaiutin on channel A ja toinen B. (kytkimet takana)

Kytkimillä ei ole mitään väliä, mikäli GLM on käytössä. :) Kanavamäärittely tehdään sitä kautta.

Toinen kaiutin on channel A ja toinen B. (kytkimet takana)

Kytkimillä ei ole mitään väliä, mikäli GLM on käytössä. :) Kanavamäärittely tehdään sitä kautta.

Kiitti korjauksesta :)

Moro!

Löytyy tietenkin GLM. Laitan mailia PUC2:sta!

Kiitos!